۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۴
کد خبر: ۶۱۰۶۰۰
امام جمعه نجف:

عراق تسلیم خواسته‎های آمریکا نمی‎شود|صدای سرنگونی رژیم آل‎سعود به گوش میرسد

عراق تسلیم خواسته‎های آمریکا نمی‎شود|صدای سرنگونی رژیم آل‎سعود به گوش میرسد
امام جمعه نجف اشرف بیان داشت: ملت عراق به علت پیروی از فرهنگ امام حسین (ع) در برابر آمریکا تسلیم نمی شود.

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا در نجف اشرف، حجت الاسلام سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه این هفته که در حسینیه فاطمه کبری (سلام الله علیها) برگزار شد، ضمن استقبال از سفر امیر کویت به عراق گفت: این سفر موجب تعمیق روابط دوستانه دو کشور همسایه می شود.

وی طرح امیر کویت برای دوری منطقه از شبح جنگ را خوب ارزیابی کرد و بیان داشت: اعتدال در منطقه به معنی ایستادن در مقابل دشمنان جمهوری اسلامی ایران و اعلام برائت از آنان است و همچنین عراق هیچ گاه با حکومت و مردم مسلمان به دشمنی بر نمی خیزد.

امام جمعه نجف اشرف با اشاره به اقدام آمریکا مبنی بر تهدید عراق به تحریم گفت: عراق گاو شیرده نیست و نمی تواند روابط خود را با کشورهای همسایه که از لحاظ تاریخی، فرهنگی و مرزی نقطه مشترک دارند، قطع کند. آمریکا نمی تواند عراق را به زانو در بیاورد زیرا از فرهنگ امام حسین (ع) پیروی می کند.

وی با اشاره به گزارش سازمان ملل متحد علیه محمد بن سلمان ولیعهد عربستان در زمینه قتل جمال خاشقچی و حمله حوثی ها به پایگاه های نظامی سعودی اظهار داشت: صدای سرنگونی دولت سعودی و انزوای سیاست های خارجی عربستان به گوش می رسد.

حجت الاسلام قبانچی به اقدام جمهوری اسلامی ایران در سرنگونی پهپاد جاسوسی اشاره کرد و گفت: ایران قدرت خود را در پاسخ به هر گونه تجاوز دشمنان اثبات کرده است و این اقدام اخیر ایران نشان دهنده قدرت نظامی و اقتدار و اراده این کشور است. اقتدار، اراده و توکل بر خداوند متعال سه عامل اصلی پیروزی در شکست عملیات جاسوسی آمریکا علیه ایران بود.

وی در خطبه های دینی سالروز شهادت حضرت حمزه عموی رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) را گرامی داشت.

ارسال نظرات